konferencje

Wybór miejsca na organizację konferencji

  • 2 września, 2022
  • 5 min read
Wybór miejsca na organizację konferencji

Spotkania konferencyjne są często organizowane w wielu firmach, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Mogą mieć różny charakter – czasem jest to jedynie konwent współpracowników w celu wymienienia spostrzeżeń i opinii na dany temat czy podniesienia swoich kwalifikacji. W innych wypadkach to ważne wydarzenia, na których prezentowane są cele firmy, pozyskuje się nowych klientów itp. W związku z tym konieczne jest, aby organizatorzy wzięli pod uwagę odrębne wymagania, jakie musi spełnić wynajmowana sala.

Bardzo istotna jest liczba uczestników spotkania, ponieważ w zależności od tego, trzeba będzie wybrać obiekt dysponujący odpowiednim metrażem. Zbyt mała przestrzeń potęgowałaby gwar, co z pewnością nie wpłynęłoby pozytywnie na samopoczucie klientów czy pracowników – wręcz przeciwnie. Im sala większa, tym lepiej, choć oczywiście nie można przesadzić także w drugą stronę. Należy zwrócić również uwagę na wyposażenie, a także dostępne obiekty w okolicy danego miejsca czy nawet łatwość dojazdu.konferencja z prezentacją multimedialną

Udogodnienia dostępne w pomieszczeniu

Dostępne udogodnienia to niewątpliwie jedno z najobszerniejszych i najważniejszych zagadnień, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca na organizację konferencji. Bez wątpienia przydatne okażą się rzutniki i projektory umożliwiające przeprowadzenie prezentacji w odpowiedniej jakości. Niewątpliwie wpłynie to pozytywnie na wizerunek firmy. W parze z tym powinno iść szybkie połączenie internetowe, które dodatkowo pozwala na odtworzenie jakiegokolwiek filmu zamieszczonego na dowolnej stronie w sieci. Taka sala powinna dysponować również odpowiednim nagłośnieniem.

W przypadku konferencji organizowanych latem niewątpliwie przydatna będzie klimatyzacja zainstalowana w pomieszczeniu. Dzięki temu powstanie możliwość ustawienia temperatury pod preferencje osób biorących udział w zebraniu. Korzystna będzie także możliwość zaciemnienia okien, aby promienie światła padające na rzutnik nie ograniczały widoczności prezentacji. Obowiązkowym elementem są miejsca do siedzenia i stoły, aby przeprowadzenie konferencji mogło się odbyć w komfortowych warunkach. Na wizerunek firmy wpływa także udostępnienie bezpłatnej wody dla uczestników spotkania.

Wybór rodzaju obiektu

To również kwestia uzależniona od charakteru zebrania. Jeśli to spotkanie pracowników z tego samego miasta, w którym odbywa się konferencja, nie ma potrzeby zawracania sobie głowy dostępnością pokoi do wynajęcia czy samej lokalizacji obiektu. Natomiast mając do czynienia z zebraniem międzynarodowym, tego typu aspekty będą już priorytetem. Uczestnicy, którzy przylecieli z daleka, muszą mieć zagwarantowany nocleg. Zarezerwowanie ich leży po stronie przedsiębiorców organizujących przedsięwzięcie. Pokoje w tym samym obiekcie, w którym znajduje się sala konferencyjna to najlepsze rozwiązanie, ponieważ nikt wtedy nie będzie miał kłopotów z dotarciem na czas. Równie ważny okaże się transfer z lotniska czy dworca. Dobrze, aby dany obiekt posiadał prywatny parking, najlepiej przed budynkiem lub w niewielkiej odległości od niego. Z pewnością będzie to duże udogodnienie dla osób dojeżdżających samochodami.siedzący uczestnicy konferencji

Świetnym rozwiązaniem będzie rezerwacja miejsca, w którym znajduje się restauracja bądź zamówienie cateringu z odpowiednim wyprzedzeniem, aby uczestnicy konferencji w przerwie mogli zjeść smaczny posiłek. Odsyłanie ich do pobliskich obiektów gastronomicznych mogłoby być problematyczne zwłaszcza, jeśli dane osoby nie znają owego miasta. Z pewnością nie wpłynie to zbyt pozytywnie na ich ogólne nastawienie względem danej firmy. Przed podjęciem ostatecznej decyzji przedstawiciele marki zajmujący się rezerwacją powinni zapoznać się z opiniami poprzedników, aby uniknąć potencjalnych złych wrażeń związanych z czystością czy ogólnym komfortem. Toalety, sale konferencyjne, restauracja i inne pomieszczenia powinny być schludne. W niektórych przypadkach aura profesjonalizmu jest niezbędna, dlatego, jeśli sytuacja tego wymaga, najlepiej zdecydować się na wysoko oceniany, elegancki hotel, który sprosta wszystkim oczekiwaniom nie tylko pod względem technicznym, ale i wizualnym.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Jeśli jest to konferencja, która trwa dłużej, warto zapewnić uczestnikom również inne udogodnienia, które wpłyną na ich samopoczucie, a tym samym opinię o firmie. Niewątpliwie będzie to chociażby sauna czy basen, gdzie goście się zrelaksują. Często dużym atutem jest również bar, w którym do dyspozycji gości są różnorodne drinki. Masaże poprawią komfort gości, co przełoży się na ich rozluźnienie. Jeśli chodzi o samą lokalizację hotelu, warto rozważyć te ulokowane za miastem. Dzięki temu całemu zjazdowi będzie towarzyszył spokój, który z pewnością nie byłby możliwy w samym centrum miasta. Otwarta przestrzeń, czyste powietrze i ogólna cisza nierzadko lepiej wpływa na przebieg całej konferencji. Nie można jednak wtedy zapomnieć o tym, aby upewnić się, czy jest tam dobry zasięg. W przeciwnym razie telefony służbowe lub nawet dostęp do internetu byłby utrudniony.

O Autorze

Agnieszka

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *